środa, 13 kwietnia 2011

Bawole oko i niebiesko-czarny

Dzisiaj wrzucam zdjęcia dwóch projektów. Jeden na zamówienie dla przesympatycznej Asi z kursu, na który obecnie chodzę - niebiesko-czarny. Oraz drugi z bawolim okiem, że tak powiem - do wzięcia.

Niebieski kamień (niestety nie wiem jak się nazywa, przybył do mnie z USA) obszyłam czarnymi matowymi ziarenkami. Tylko koraliki najbliżej kamienia są przyszyte do "podłoża", resztę uplotłam za pomocą ściegu peyote. Na obrzeżach i w 4 "rogach" kamienia znajdują się drobniutkie niebieskie ziarenka w niebieskim odcieniu, może nawet są błękitne. Niebieskie koraliki złączyłam ściegiem herringbone tzw. rybiej ości lub jodełki (takie tłumaczenie także się pojawia w dostępnych na naszym rynku książkach o tworzeniu biżuterii). Całość powiesiłam na czernionym łańcuszku. Dodałam również kolczyki do kompletu, także zawieszone na łańcuszku.









Projekt z bawolim okiem miał wyglądać inaczej. Miałam w głowie pomysł, ale gdy dotarłam do pewnego momentu, doszłam do wniosku, że więcej nie trzeba go ozdabiać, bo sam w sobie jest bardzo ładny. Wystarczyła tylko ramka z czarnych koralików błyszczących i matowych oraz akcent kolorystyczny na samym brzegu. Do tego delikany sznureczek z ziarenek i owalne poduszeczki z bawolego oka. Oczywiście kolczyki także zrobiłam do kompletu - większym zainteresowaniem cieszą się komplety niż pojedyncze naszyjniki.









Na razie więcej projektów już nie mam. Zaczęłam wcześniej jeszcze dwa, ale brakuje wieszania, więc na razie ich nie liczę. Jestem także w trakcie robienia naszyjnika dla Cioci Eli. Będzie to sznurek z koralików na szydełku w trzech kolorach: fioletowym, białym i czarnym. Zrobiłam już ok. 10cm. Najżmudniejszą częścią było nawleczenie ponad 6m koralików na włóczkę, zanim zacznie się pracować szydełkiem. Włóczka jest dość tępa i gruba, więc ciężko się nawlekało. Dobrze, że udało mi się wepchnąć kordonek w oczko igły do koralików, bo nawlekając po jednym koraliku "ręcznie" zajęłoby mi to wieczność! Także sznurek powoli powstaje, wygląda bardzo ładnie. Mam nadzieję, że Cioci się spodoba :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...